Toronto Star Issues Clarification After HRC Complaint

February 28, 2013

A February 22 Toronto Star article by Martin Knelman entitled “A dim view of Israeli occupation” wrongly stated the following in the following body paragraph and in the sub-headline of this report:

“It comes as a shock that despite their differences in personality, style and outlook, (they are not all friends) the six subjects emphatically agree on the fundamentals. All six take a negative view of Israel’s occupation of the West Bank and Gaza Strip, which began in 1967, leaving Israel in control of vast Arab areas. And these experts believe a two-state solution is the only hope Israel has of moving forward.”

Contrary to this report, Israel has not occupied Gaza since it disengaged from the Strip in 2005, removing over 8,500 settlers and any military presence.

The Toronto Star issued the following clarification today after HRC brought this error to the attention of Star editors:

Comments

You may also like

Send this to a friend