Home Corrections, Clarifications & RetractionsBy Media Outlet Radio Canada Online

Radio Canada Online

by Mike Fegelman
  • December 14, 2021: Radio-Canada Removes False Claim that Tel Aviv is Israel’s Capital
  • October 15, 2021: Mossad Protects All Israelis, Not Just Jews: HRC Prompts Radio-Canada Correction
  • August 17, 2020: UPDATE: RCI Corrects Report Which Falsely Claimed Tel Aviv is Israel’s Capital
  • May 13, 2020: SUCCESS! Radio-Canada Deletes Article Blaming Israel for Gaza’s Plight in Fighting Coronavirus
  • Dec. 17, 2013: Radio-Canada Modifies Report After HRC Complaint; AFP Misleads Viewership: A Radio-Canada (SRC) report alleged that “most (Israeli) Ethiopians are victims of discrimination”. After an HRC complaint, SRC removed the offensive line from its news report. Meanwhile, an AFP report published in La Presse misled its viewers by claiming that Israel refuses blood from Ethiopian Jews on the basis of discrimination. Contrary to this claim, Israel’s policies on blood donations follow accepted international guidelines and protocols.
  • November 3, 2013: Radio-Canada Corrects Headline: Israel Not Building New Settlements
  • August 13, 2013: Radio-Canada amends article after HRC complaint, Israel never annexed the west bank.
  • January 22, 2013: Radio-Canada.ca corrects article which presented Israeli laws as being inherently racist, vs. attributing the claims directly to the Arab League.
  • October 19, 2011: Retraction: Radio-Canada retracts a statement it made claiming that Gilad Shalit was abducted in Gaza while manning a tank unit, whereas in reality, he was captured in soverign Israeli territory while manning an army post.
  • September 13, 2011: Correction: “In an earlier version of this article, we wrote that the UN report “condemned” the Israeli assault. Rather, the report qualifies the force used by Israeli forces as “excessive and unreasonable”. In addition, the report considers “unacceptable” the loss of life and injuries resulting from the use of force by the Israeli army during the boarding of the Mavi Marmara.”
  • July 23 2009: Online report states “Town alleges firms broke law by building Israeli settlements.” Article revised so that the article does not imply these allegations are facts.
  • June 15 2008: Online report stated “Nearly 20 000 Jews live in settlements in the Gaza Strip, the West Bank and East Jerusalem.” Radio Canada removed this statement from the report.



You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.