Home Corrections, Clarifications & RetractionsBy Subject Miscellaneous

Miscellaneous

by Mike Fegelman
Print Friendly, PDF & Email
  • February 6, 2020: HRC Prompts CBC Clarification: Temple Mount is Judaism’s Holiest Site
  • May 16, 2019: MTL Blog Deletes Article Which Portrayed Israel Independence Day Celebrations as “Protests” and “Demonstrations”
  • July 22, 2018: HRC alerted CBC editors that a CBC article about the rescue efforts of Syria’s White Helmets failed to mention Israel’s efforts in carrying out the rescue. Subsequent to our complaint, this information was updated and put into this report.
  • January 9, 2018: HRC Prompts CBC Correction After Claiming Israel Spent Billions on “Foreign Wars”
  • April 1, 2015: Globe Corrects its Claiming that UN Watch Director was Israeli
  • Dec. 17, 2013: Radio-Canada Modifies Report After HRC Complaint; AFP Misleads Viewership: A Radio-Canada (SRC) report alleged that “most (Israeli) Ethiopians are victims of discrimination”. After an HRC complaint, SRC removed the offensive line from its news report. Meanwhile, an AFP report published in La Presse misled its viewers by claiming that Israel refuses blood from Ethiopian Jews on the basis of discrimination. Contrary to this claim, Israel’s policies on blood donations follow accepted international guidelines and protocols.
  • December 2, 2013: HRC Prompts CTV News On-Air Apology Over Harper Protest Report: HRC filed a formal grievance with CTV News regarding a report it aired which falsely claimed that all protesters assembled at a recent Jewish National Fund event honouring Prime Minister Stephen Harper, were there solely to oppose Harper’s support for Israel and the JNF. In reality, the protesters had many gripes with the PM and were criticizing Canada’s prime minister for his environmental policies, First Nations issues, his political leanings, etc., not just his support for Israel and JNF.
  • Edmonton Journal: June 23, 2011: After publishing a false AFP report claiming that an Israeli “Jewish court sentences dog to death by stoning,” HRC notified senior editors that this was a ficticious story and the Journal then suppressed the story on its website and issued the following correction: An Agence France-Presse story published Saturday on A13, saying a Jewish court had sentenced a dog to death by stoning, was based on information in the Israeli media that was later found to be false.”
  • Montreal Gazette: June 19, 2011: After publishing a false AFP report claiming that an Israeli “Jewish court orders ‘reincarneated’ dog stoned to death,” HRC notified senior editors that this was a ficticious story and the Gazette then corrected the story by publishing a new report claiming that the “Jewish court denies dog stoned to death.”
  • Toronto Star, Jan 20 2007: “The minimum wage in Israel is approximately $5.55 (Canadian) an hour. In last Saturday’s paper, a story about Canada’s working poor, gave an incorrect amount. The Star regrets the error.” Correction issued.
  • Globe and Mail, June 7 2006: “The Palestinian Authority employs about 160,000 people. Incorrect information appeared in a story published on June 6.” Correction issued.

Comments

comments

You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.
SUBSCRIBE
close-link