Canadian Press

  • May 13, 2021: Al Aqsa Mosque Isn’t A Sacred Jewish Site, Temple Mount Is: HRC Prompts Canadian Press Correction
  • October 25, 2015: CTV, Star, CP and CBC Amend Reporting to Mention 2014 Jerusalem Synagogue Attackers Were Palestinian
  • Feb 19 2011: A Canadian Press report erroneously stated that the Turkish Ship known as the Mavi Marmara operated by ardent anti-Israel activists whose aim it was to break Israel’s legal naval blockade of Gaza was simply “delivering supplies to the Gaza Strip.” Canadian Press issued the following clarification following HonestReporting Canada’s complaint: “The Canadian Press reported in a story Feb. 19 that a ship boarded by Israeli soldiers last year was delivering supplies to the Gaza Strip. The story should have reported that the Israeli government says the ship, the Mavi Marmara, did not carry humanitarian aid but was part of a flotilla that did.”
  • November 19 2009: Newswire correction: “The Canadian Press erroneously reported Nov. 18 that the second UN-sponsored conference on racism was held in Durban, South Africa. In fact, it was held in Geneva, Switzerland.”
  • June 26 2009: “Correction: The town of Bil’in is in fact located in the central West Bank, not the West Bank of the Gaza Strip.”
  • March 15, 2007: An Ontario Press Council ruling erroneously identified the source of a video of suicide bombers preparing for a mission as Palestine Media Watch. In fact, the name of the organization is Palestinian Media Watch. Corrective issued over CP Wire.
  • February 8, 2007: Wire reporter erroneously claimed Israel and Hezbollah fought in Afghanistan this summer. Correction issued over CP Wire.
  • April 3 2006: CP reporter inserted her own opinions to describe Palestinian refugee camps as ‘squalid’. Reporter was reprimanded.
  • Nov 1 2005: Terrorists killed in a missile strike described as “Palestinian resistance” fighters. Error admitted, new wire story dispatched.