Home Corrections, Clarifications & RetractionsBy Subject Land Disputes

Land Disputes

by Mike Fegelman
Print Friendly, PDF & Email
  • July 7, 2016: SUCCESS: HRC Prompts Washington Post & Toronto Star To Correct False Report: “A June 9 article by the Washington Post reporting that Israeli Agriculture Minister Uri Ariel said he wants to annex more than half the West Bank stated incorrectly that Ariel also said he wants to remove the Palestinians living the West Bank’s Area C. The article had cited a Times of Israel interview with Ariel. The Times later issued a correction stating that Ariel did not call for the removal of Palestinians and said the mistake was a mistranslation.”
  • CBC Radio, Feb 19 2010: “Footnotes in Gaza”. CBC Radio host Bob McKeown failed to properly attribute a false and inflammatory statement about Israeli home demolitions to pro-Palestinian activist Joe Sacco: “One of the haunting and recurring themes is the bulldozer that every day is somewhere demolishing someone’s home.” CBC acknowledged the improper attribution: “He might have said, “One of the haunting and recurring themes [in the book] is the bulldozer that every day is somewhere demolishing someone’s home.”
  • CBC Radio, May 2 2008: CBC Radio report incorrectly referred to “the ongoing conflict between Israel and the Occupied Territories” According to a senior editor at CBC “Of course, the conflict – a sad result of which was found in the report immediately preceding this one – is between Israel and those living in the Occupied Territories or Israel and the Palestinians, as you suggest, or, in a more accurately, Israelis and Palestinians.”
  • Globe and Mail, February 15, 2007: Online photo displayed a Palestinian woman whose home was destroyed by the Israeli army, but failed to indicate that her home was illegally built on Israeli land. Apology secured.
  • Edmonton Sun, Nov 14, 2006: Article’s headline erroneously described ‘Palestine’ instead of Palestinian territories or Palestinian Authority. Correction issued.
  • Edmonton Journal, November 5, 2006: Article’s headline erroneously described ‘Palestine’ instead of Palestinian territories or Palestinian Authority. Correction issued.
  • London Free Press, June 27, 2006: Editorial described the Palestinian Territories or Palestinian Authority as ‘Palestine.’ Editor agreed that this language should not be used in the future. Correction issued.
  • Globe and Mail, Sept 30 2005: “Pisgat Ze’ev is a suburb of Jerusalem built on land occupied and annexed by Israel after the 1967 war with Jordan. Incorrect information appeared in an article on Tuesday.” Correction issued.
  • Globe and Mail, March 29 2005: Globe reporter used language that assumed Israel had taken land from Palestinians and can therefore be returned. Globe editors confirmed that this language will not be used anymore. Admission of error and new reporting policy issued.

Comments

comments

You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.
SUBSCRIBE
close-link