Home Daily Brief HRC Secures Corrections in the Globe and Mail and The Guardian

HRC Secures Corrections in the Globe and Mail and The Guardian

by Mike Fegelman

On. Oct. 16, the Globe and Mail reproduced a report by Middle East editor Ian Black which erroneously claimed:

?Until recently, the question of dividing Jerusalem, annexed after the 1967 war, was a taboo in Israeli politics, and it remains hugely divisive.?

Contrary to this statement, Israel never annexed all of Jerusalem. While the official Israeli position is that Israel has not annexed any part of Jerusalem, for our concerns, the international consensus posits that after the war, Israel annexed only East Jerusalem.

HRC brought the error to the attention of the Globe and Mail’s and the Guardian’s editors who both issued the following corrections:

Globe/Mail: Correction: ?Eastern Jerusalem was annexed by Israel after the 1967 war. Incorrect information appeared in a story from The Guardian in The Globe and Mail of Oct. 16.? (Oct. 23, 2007)

Guardian Correction: A report headed ?US presses Palestinians and Israel to find common ground? (page 18, October 16) said that Jerusalem had been annexed by Israel after the 1967 war; it should have said East Jerusalem. (Oct. 22, 2007)



You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.