Home category Globe and Mail Issues Correction After HRC Complaint

Globe and Mail Issues Correction After HRC Complaint

by Mike Fegelman

Yesterday, the Globe and Mail published a front page above-the-fold article entitled: “Tough talking Netanyahu refuses to budge,” where reporter Paul Koring erroneously stated the following: “Most governments, including Canada’s, regard East Jerusalem, the West Bank and Gaza as unlawfully occupied by Israel.”

Of course, contrary to this statement, Israel left Gaza in 2005 removing over 8,500 settlers and soldiers in Ariel Sharon’s disengagement plan. Certainly Canada does not view Israel as an “unlawful occupier” of Gaza. And no, “most governments” (although we’re not sure what that meant do to this statement’s vagueness, do not see Israel as an occupier of Gaza.

After HonestReporting Canada brought our concerns to the attention of senior editors at the Globe and Mail, the following correction was promptly issued in print and online: “Israel ceased its occupation of Gaza in 2005. Incorrect information appeared on Wednesday.”

 

Comments

comments

You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.
SUBSCRIBE
close-link