Home Daily Brief Globe and Mail Amends Article After HRC Request

Globe and Mail Amends Article After HRC Request

by Mike Fegelman

Israel has never confirmed nor denied assassinating Hezbollah chief Imad Mugniyah in 2008, yet the Globe and Mail’s Mideast reporter Patrick Martin made this claim outright in an article posted on the Globe’s website.

In an article on Hezbollah’s history of violence, Martin said: “Israel’s February, 2008, assassination of Hezbollah’s military commander, Imad Mugniyah, led to the group’s widespread efforts seeking revenge. Its patron, Iran, was also looking to retaliate for assassinations of several of its nuclear scientists, killings that Tehran blamed on Israel.”

In the interests of accuracy, we asked the Globe and Mail to amend this article to reflect the fact that these allegations have not been confirmed and are only “suspected”. The Globe, to its credit, promptly amended the article ensuring that the print edition of this article did not carry this error.

Comments

comments

You may also like

2 comments

Globe and Mail | Honest Reporting February 6, 2013 - 5:21 pm

[…] February 5, 2013: Amendment: Globe and Mail amends article to reflect the fact that Israel has not confirmed nor denied assassinating Hezbollah chief Imad Mugniyeh. […]

Reply
psrayter February 7, 2013 - 5:03 pm

At least you have to give the G&M credit for acknowledging that the 2006 war was “triggered” by Hezbollah’s cross-border kidnapping adventure. Quite a few mainstream media would not mention that.

Reply

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.
SUBSCRIBE
close-link