Home Corrections, Clarifications & RetractionsBy Subject Geography


by Mike Fegelman
  • Aug. 22, 2022: SUCCESS: CTV London Removes Event Organizer’s Material From Its Website That Wiped Israel Off The Map
  • May 20, 2021: Corrections: A previous version of this story said the Al-Aqsa Mosque is revered by both Muslims and Jews. In fact, the mosque is built on a hilltop site sacred to Muslims and Jews.May 20, 2021 11:41 AM ET
  • March 29, 2021: Subsequent to our complaint to CBC News about its intentionally deleting the #Israel location from its headline and reporting in coverage of the recent Dead Sea Scrolls discovery in Israel proper, CBC has reinstated the Israel location reference.
  • January 13, 2021: HRC prompted the Toronto Star to remove their reporter’s referring to “Palestine” as the Palestinians have not been granted statehood.
  • February 1, 2020: HRC prompted the Globe and Mail to correct a map that erroneously claimed that the Palestinian Authority has full control of Area B of the west bank.
  • December 21, 2017: Global News Apologizes for Wrongly Claiming that “Palestine” is a “Sovereign State”
  • July 7, 2016: SUCCESS: HRC Prompts Washington Post & Toronto Star To Correct False Report: “A June 9 article by the Washington Post reporting that Israeli Agriculture Minister Uri Ariel said he wants to annex more than half the West Bank stated incorrectly that Ariel also said he wants to remove the Palestinians living the West Bank’s Area C. The article had cited a Times of Israel interview with Ariel. The Times later issued a correction stating that Ariel did not call for the removal of Palestinians and said the mistake was a mistranslation.”
  • Ottawa Citizen, March 20 2008: Apology – According to a Citizen editor: “Thank you for your email. The error was a human one. The news brief immediately above the one you have noted was about a story in Somalia, but the geographic locator had been entered as “Mogadishu.” The copy editor intended to change that to “Somalia” but inadvertently changed the geographic locator on the subsequent story, which obviously dealt with a matter in the Palestinian territories. I appreciate you bringing this to my attention.”
  • CTV News, Sept 11 2007: CTV news reported yesterday that: “Palestinian militants launched a rocket at an Israeli army base in Gaza early this morning. At least 69 soldiers were injured in the attack.” Contrary to this statement, the Zikim base is located in the northwestern Negev desert in southern Israel, not in the Gaza Strip. A senior producer of CTV News apologized for the error and removed the report from the CTV website.
  • CBC, Jan 21 2006: “CBC incorrectly reported that an academic conference took place in Jerusalem, in fact, the conference took place in Herziliya.” Online story updated.



You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.