Home Corrections, Clarifications & RetractionsBy Subject American-Israel Relations

American-Israel Relations

by Mike Fegelman
  • April 13, 2021: CBC Amends Report Claiming U.S-Israel Relations Strained Following Natanz Attack
  • November 2, 2020: No CP24, Israel’s PM didn’t endorse U.S. President Trump, after HRC filed a complaint, the report was removed from the broadcast schedule.
  • June 3, 2020: CBC Online: As Canada Condemns Israel, HRC Prompts CBC to Acknowledge Israel’s Claims to Judea and Samaria
  • May 13, 2020: CBC Online: Corrections: An earlier version of this story incorrectly stated that the U.S. decided to move its embassy in Israel from Jerusalem to Tel Aviv. In fact, the embassy was moved from Tel Aviv to Jerusalem.
  • March 5, 2020: PostMedia paper deletes claim that all Arab League countries rejected Trump’s Mideast peace plan.
  • August 18, 2019: HonestReporting Canada prompts improved CTV National News and CBC The National coverage of Israel’s banning BDS-Supporting U.S. Congresswomen Rashida Tlaib and Ilhan Omar. Both news outlets had wrongly claimed they were denied entry because both were vocal critics of Israel.
  • June 5, 2019: CBC Radio Wrongly Claims Mike Pompeo “Admits” that U.S. Mideast Peace Plan is “Tilted in Israel’s Favour: CBC did, however, acknowledge that their program’s use of the word “tilted” was an unfortunate choice of words to characterize Pompeo’s remarks, since it was Mr. Miller who himself used that word.
  • May 22, 2018: HRC Prompts Hill Times Correction to Sheila Copps’ Anti-Israel Column
  • January 4, 2017: HRC Prompts 2 Globe & Mail Corrections on Settlements and U.S. Aid to Israel
  • July 5, 2011: Correction: “A Greek coast guard boat containing six armed and masked men on Friday intercepted the Audacity of Hope, an American vessel in the Gaza flotilla. Due to an editing error, a brief Saturday incorrectly stated the six men were found aboard the U.S. vessel.”
  • CBC Online, Aug 5 2008: “Israeli PM Ehud Olmert called US President George Bush, not vice versa as originally reported.” Correction issued.
  • CBC, Jan 14 2008: “A story published on Jan. 13 reported that U.S. President George W. Bush had visited a school in Beit Lahiya, Gaza, during his trip to the Mideast. Bush visited the West Bank, but did not go to the Gaza Strip.” Correction issued.
  • Ottawa Citizen, Jan 14 2008: “Due to an editing error, Matthew Fisher’s article on page A6 Thursday about U.S. President George W. Bush’s trip to Israel was incorrectly attributed to Michael Abramowitz.” Correction issued.
  • Ottawa Citizen, Jan 10 2008: “U.S. President George W. Bush is making his first visit to Israel, not his first visit to the Middle East. Incorrect information appeared in a headline on page A6 on Tuesday.” Correction issued.

Comments

comments

You may also like

Leave a Comment

Help Fight Media Bias Against Israel!

Sign up for email alerts from HonestReporting Canada to receive vital resources that educate and empower you.
SUBSCRIBE
close-link